Szövegek a szövegben. Kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről

Main Article Content

Sántha Kálmán
Tódor Erika-Mária

Absztrakt

A rendszerezés igényével fellépő kvalitatív vizsgálatok módszertani hátterének elemzésénél lényeges tartalmi csomópontot jelent az idézetek használata. Jelen tanulmány a kutatási folyamat elméleti és gyakorlati aspektusainak összefüggéseire épít, ezért a teoretikus háttér mellett konkrét kutatási példák alapján illusztrálja az idézetek alkalmazhatóságát a kvalitatív vizsgálatokban. Célja bemutatni a szövegkorpuszok elemzése során megjelenő különféle idézetek formai és tartalmi elemeit, funkcióját, az idézetek típusait és szerepét az elméletvezérelt, adatvezérelt és kombinált kategóriaállítás során. Ezenfelül a tanulmány kitér az átírás, a szövegkorpusszá konvertálás szempontjaira és a folyamat szoftveres hátterére, valamint illusztrálja az idézetek szerepét a kvalitatív (tartalom)elemzés automatizált folyamatában. A tanulmány releváns információkkal segíti mindazon kutatókat, gyakorló pedagógusokat, hallgatókat, akik kvalitatív vizsgálataikban kiemelt figyelmet szánnak az idézetek szerepének.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Sántha, K., & Tódor, E.-M. (2022). Szövegek a szövegben. : Kvalitatív kutatásmódszertani szempontok az idézetek szerepéről. Iskolakultúra, 32(6), 72–82. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.6.72
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány