Rejuvenation and Immortality in/of the Female Gothic Genre. The Feminist Potentials of Contemporary Children’s- and Teenage Gothic Fiction

Main Article Content

Kérchy Anna
Antoni Rita

Absztrakt

A dolgozat a Gótikus műfaj folytonosságát és folyamatos megújulási képességét vizsgálja a kortárs gyermek- illetve tinédzser-gótikus regény példáin keresztül. E két írásmód feminista lehetőségeire kérdezünk rá, Neil Gaiman Coraline-jában a heteronormatív családi románcos történet fikcionális felforgatását, a Twilight-jelenség kapcsán pedig a női(es) olvasói szokások kanonizált marginalizációját illetve ellenszegülő női olvasói stratégiákat vizsgálva.

Article Details

Hogyan kell idézni
Kérchy, Anna, és Rita Antoni. 2012. „Rejuvenation and Immortality in/Of the Female Gothic Genre.: The Feminist Potentials of Contemporary Children’s- and Teenage Gothic Fiction”. Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat 2 (1):90-108. https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/tntef/article/view/33639.
Rovat
TNT tagok és PhD hallgatók
Szerző életrajzok

Kérchy Anna, University of Szeged

Kérchy Anna, a Szegedi Tudományegyetem Angol-Amerikai Intézetének adjunktusa, ugyanitt a Társadalmi Nemek Tudománya Kutatócsoport (TNT) tagja. 2006-ban az SZTE Irodalomtudományi Doktori Iskolájában védte meg PhD-értekezését, melyben a szemioticizált test és a szomatizált szöveg viszonyát, valamint a feminista groteszk test-szöveg szubverziós lehetőségeit és etikai aspektusait vizsgálta. Főbb kutatási területei a társadalmi nemek tudománya, a test elméletei, a feminista és posztstrukturalista irodalom- és szubjektumelmélet, a 19. századi és a posztmodern nőirodalom, gyermekirodalom és fantasztikus irodalom, valamint a kulturális reprezentációk intermediális aspektusai. A Body-Texts in the Novels of Angela Carter. Writing from a Corporeagraphic Perspective (Edwin Mellen Press, 2008) című könyv szerzője, szerkesztője a Postmodern Reinterpretations of Fairy Tales (Edwin Mellen, 2011) és társszerkesztője a What contitutes the Fantastic? (JatePress, 2010) című tanulmányköteteknek. Jelenleg Lewis Carroll Alice-regényeinek posztmodern adaptációiról ír könyvet.

Antoni Rita, University of Szeged

Antoni Rita, a Szegedi Tudományegyetemen angolból és filozófiából szerzett MA fokozatot, az előbbin Gender in Language and Literature szakirányon. Jelenleg az SZTE Irodalomtudományi Doktori Iskolájának PhD jelöltje, disszertációjának munkacíme: Feminist Potentials in Contemporary Vampire Fiction. Fő kutatási területe a vámpírfigura feminista, illetve genderszempontú értelmezési lehetősége. Ezen túl fogalkozik a magyarországi goth szubkultúrával is. Fontosabb tanulmányai ezen a téren: „Queer Vampires in Literature and Film” in Jim Elledge (ed.) Queers in American Popular Culture (Santa Barbara, Denver & Oxford: Praeger, 2010); „A Vampiric Relation to Feminism: The Monstrous-Feminine in Whitley Strieber’s and Anne Rice’s Gothic Fiction” in Americana: E-Journal of American Studies in Hungary (2008 4:1). 2010-ben megjelent monográfiájának címe: Why is the Café Sad? The Gothic as a Mode of Representing Gender Anxiety in The Ballad of the Sad Café by Carson McCullers (Saarbrücken, Germany: VDM Verlag Dr. Müller). Kutatói tevékenysége mellett 2009 óta a http://www.nokert.hu magyar feminista honlap alapító szerkesztője.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>