Történelmi esély az együtt nevelésre – a 19. században
Main Article Content
Abstract
A bentlakásos iskolákban történő nevelés ma a sajátos nevelési igényű tanulók esetében gyakran az elkülönítés, a szegregáció megtestesítőjeként jelenik meg, a társadalmi kirekesztés szimbólumaként, amelynek létjogosultsága az esélyegyenlőség szempontjából esetenként kérdésessé is válik. Érdemes ezért áttekintenünk, hogy milyen törekvések találhatók a bentlakásos iskolák kialakulásának hátterében, milyen kezdeményezések történtek a társadalmi integráció irányában, sőt az együtt nevelés érdekében az oktatásügyben és a tanítók ezen feladatokra való felkészítése érdekében a legkorábbi időszaktól kezdve, hiszen mindezek tanulságai segíthetik a tisztánlátásunkat a mai integrációs és inklúziós törekvések értelmezésében is.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Schiffer, C. (2009). Történelmi esély az együtt nevelésre – a 19. században. Iskolakultúra, 19(1-2), 87–98. Retrieved from https://ojs.bibl.u-szeged.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20823
Issue
Section
Articles