A felsőoktatási LLL és a közösségfejlesztés összefüggései
Main Article Content
Absztrakt
Az elemzés arra keres válaszokat, hogy milyen szerepet játszik a felsőoktatási lifelong learning a hatékony tudás-megosztással támogatott közösség-fejlesztésben, ezzel hatékony tanulásorientált szakpolitika formálásában. Megjelenik e témával összefüggésben, hogy a felsőoktatás milyen trendekkel jellemezhető a tanuló közösségek alakításában, ehhez illeszkedően közösségi kollaborációk megvalósításában. Igyekszünk arra is rámutatni, hogy melyek azok a kontextusok, melyek az európai felsőoktatást egészében érintik globális hatások okán, s hogy ezen hatások alapján mi lehet ez eucen szerepe a felsőoktatási lifelong learning fejlesztésében és innovációjában. Érdemes arra is odafigyelnünk, hogy e perspektívát aktuálisan milyen korlátok és lehetőségek jellemzik az UNESCO-nak a jövő kutatását érintő diskurzusa részeként, mely egyaránt kötődik az Agenda 2030 SDG4 eszmecseréhez.